روزی که یکی از بزرگترین و الهام بخش ترین مبارزان تاریخ تیرباران شد!!



به مناسبت سالروز اعدامش


اگر توپخانه شمشیر من را شکست، باطل حق من را نخواهد شکست
ضربه‌ای که کمرت را نشکند آن را قوی‌تر خواهد کرد
پس از من نسل‌هایی خواهند آمد که با شما مبارزه خواهند کرد؛ اما زندگی‌ من از زندگی جلادانم طولانی‌تر خواهد بود
ظلم، از مظلوم قهرمان خواهد ساخت، اما جنایت هر چه هم مرتکبش خود را قوی شان دهد قلب صاحبش را خواهد لرزاند

وقتی از یک شخص صحبت میکنیم دقیقا بدنبال این هستیم که این شخص چه تحولی ایجاد کرد چه میخواست و به دنبال چه بود و هدفش از مسیر و زندگی و شیوه و حرکتش چه بود و در نهایت چگونه به هدفش رسید یا میخواست برسد . صحبت از ارنستو رافائل گوارا دلاسرنا معروف به چه گواراست مردی که برای شناختش باید کتابها نوشت و خواند البته باز هم برای شناختش فقط به تئوری اکتفا کردن بی نتیجه است بلکه باید زندگی مبارزاتیش را در زندگی خویش تجربه نمود و قدم درراهش نهاد یا ببینیم آیا حاضریم فارغ از احساسات زودگذر یک روز از زندگی چنین شخصی را تجربه کنیم و بهای آن را بدهیم؟ چرا که با خواندن و فقط صرف بررسی تئوری نتایج حرکت یا فلسفه حیات امثال چه گوارا نمیتوان درک موقعیت آنها و آرمان آنها را داشت
نتیجه اینکه چرا چنین شخصیتهایی اینچنین روی انسانها تاثیر میگذارد درستی و صداقت و خلوص آنها درمسیررسیدن به هدفشان که چیزی جز برای منافع مردم نبوده و نیست و در نهایت هم با جان خویش دفتر زندگی خود را پایان دادند چنانچه چه گوارا خود نیز گفته بود «من یک ماجراجو هستم، اما نه از آنهایی که برای اثبات شجاعتشان زندگی را به‌ بازی می‌گیرند. من به‌دنبال مرگ نمی‌گردم، اما احتمال رویارویی با آن وجود دارد». و در جای دیگری گفته است: «کسانی که سازش نمی‌کنند، می‌میرند، اما مرگشان عین حیات و زندگیست» پس او مرگ در راه تحقق آزادی که حق طبیعی هر انسانیست را عین زندگی میدید . امیدوارم ما نیز بتوانیم درعمل از زندگی مبارزاتی چنین شخصیتهایی درس گرفته و تجربه آنها را در عمل پیاده و برای تحقق آزادی و منافع خلق روی آیندگان تاثیری اینچنین بگذاریم 

نظرات

پست‌های پرطرفدار